Activitate
Vicarul administrativ patriarhal şi consilierul patriarhal din Cancelaria Sfântului Sinod, sub conducerea episcopului-vicar patriarhal, pregătesc lucrările pentru convocarea organismelor centrale deliberative şi executive bisericeşti şi cele care se supun examinării acestora.
Cancelaria Sfântului Sinod elaborează, păstrează şi pregăteşte pentru publicarea în revista „Biserica Ortodoxă Română”, procesele-verbale ale şedinţelor de lucru ale organismelor centrale bisericeşti, comunică tuturor centrelor eparhiale hotărârile acestora şi ţine evidenţa modului de aducere a lor la îndeplinire, cu excepţia celor care sunt date în competenţa sectoarelor Administraţiei Patriarhale prevăzute de art. 38 din Statut sau altor instituţii centrale bisericeşti.
Elaborează corespondenţa organismelor centrale bisericeşti şi a preşedintelui acestora cu autorităţile publice centrale în probleme care privesc viaţa religioasă din Biserica Ortodoxă Română. Întocmeşte şi supune aprobării deciziile patriarhale de atribuţii ale personalului de conducere din cadrul Cancelariei Sfântului Sinod şi de la celelalte instituţii centrale bisericeşti. Centralizează datele referitoare la domeniile vieţii religioase din Patriarhia Română pentru evidenţă şi publicare în presa bisericească.
Cancelaria Sfântului Sinod este păstrătoarea sigiliului Sfântului Sinod.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, ca organism central administrativ, Cancelaria Sfântului Sinod are următoarele servicii: Oficiul de reprezentare şi comunicare, Oficiul canonico-juridic, Corpul de inspecţie bisericească, Secretariat, Registratură şi Arhivele Patriarhiei Române, Serviciul personal (Resurse umane), Serviciul IT, Biblioteca Sfântului Sinod, Responsabil pentru protecţia datelor cu caracter personal şi altele, a căror activitate este organizată de vicarul administrativ patriarhal (art. 36 din Statut).
Corpul de inspecţie bisericească are atribuţii generale de inspecţie bisericească în domeniile liturgic, duhovnicesc şi administrativ-gospodăresc. Corpul de inspecţie bisericească este coordonat de un inspector general bisericesc, care are şi atribuţia de referent la Consistoriul Superior Bisericesc. Membrii Corpului de inspecţie bisericească îşi desfăşoară activitatea din dispoziţia Patriarhului României, potrivit atribuţiilor prevăzute de statut, de regulamentele bisericeşti şi de legislaţia în vigoare (art. 37 din Statut).
Date de contact
Preot Ionuț-Gabriel Corduneanu, vicar administrativ patriarhal
Preot George Grigoriță, consilier patriarhal
Arhidiacon Alexandru Bordea, consilier patriarhal
Adresa: Calea Șerban Vodă, nr. 31, RO-040201, Sector 4, București
Tel.: +40-21.336.98.33
Din Cancelaria Sfântului Sinod fac parte:
Oficiul canonico-juridic
Avocat Dan Șișu
cancelaria@patriarhia.ro
Corpul de inspecție bisericească
Preot Sorin Eusebiu Argintariu,
secretar cancelarie
biroul.sesizari@patriarhia.ro
Serviciul Personal – Resurse Umane
Tel.: +40-21.337.01.30
Fax: +40-21.335.19.88
personal@patriarhia.ro
Serviciul IT
Preot Ciprian Mateș, director
Diacon Vlad-Alexandru Ionașcu, administrator rețea
Tel.: +40-21.406.71.99
it@patriarhia.ro
Arhivele Patriarhiei Române
Preot Dorin-Demostene Iancu, director
Adresa: Str. Mitropolit Antim Ivireanul, nr. 29, RO-040111, Sector 5, București
arhiva@patriarhia.ro
Arhivele Patriarhiei Române
Preot Dorin-Demostene Iancu, director
Adresa: Str. Mitropolit Antim Ivireanul, nr. 29, RO-040111, Sector 5, București
arhiva@patriarhia.ro
Biblioteca Sfântului Sinod
Arhimandrit Policarp Chițulescu, consilier patriarhal, director
Adresa: Str. Mitropolit Antim Ivireanul, nr. 29, RO-040111, Sector 5, București
Tel.: +40-21.335.01.30
contact@bibsinod.ro
www.bibsinod.ro
Secretariatul / Registratura
Tel.: +40-21.336.98.33
cancelaria@patriarhia.ro